ورزش
جمعه 27 آذر 1394 ساعت 11:22 | نوشته ‌شده به دست همسفر شیدا | ( نظرات )
به نام خدا

ورزش جسمی از هر نوع که باشد ، احساس خوبی را که انسان از خودش دارد تقویت می کند...


به نام خدا

ورزش

نویسنده رضا شعبانی

ورزش جسمی از هر نوع که باشد ، احساس خوبی را که انسان از خودش دارد تقویت می کند ونیز به تسکین درد و رنج ناشی از مسائل وسختیها کمک می کند . به هنگام تحرک وفعالیت جسمی احساس های بد ، سخت تر می توانند در انسان راه یابند ، هنگامی که ما با محیط زندگی و دنیای بیرون در ارتباط هستیم ، فرصت تمرکز ذهن بر درد و رنج های روحی واحساسی ، مانند افسردگی واحساس های منفی کمتر می شود . پژوهشهای علمی ثابت کرده  که  قدم زدن  با گام های نیرومند و پر انرژی با نگاه داشتن سر به سمت بالا به منحرف کردن ذهن از احساس ها وافکار منفی کمک می کند .

اما فعالیت های هدف دار مانند ورزش ، از فعالیت های جسمی عصبی وآشفته مانند پرسه زدن بدون منظور وهدف به اطراف، متفاوت است . در فعالیت از نوع اخیر ما سعی در فرار از خود را داریم  و مقدار زیادی از وقت و انرژی هدر می دهیم بهترین ودر عین حال ساده ترین  ورزش به هنگام گرفتاری در چنگال درد و رنج ،خشم واضطراب یا  از دست رفتن کنترول اعصاب،  این است که هر فعالیتی را متوقف کنید  و سه نفس عمیق بکشید هنگامی که هوا را به سینه ی خود  وارد  می کنید به توانمندی  و انرژی و نیروی حیات بیندیشید  و می بینید نیروی حیات  وارد  جسم شما شده است و این همان چیزی ست که  واقعا  رخ  می دهد ،ذهن خود را بر آن متمرکز کنید ، نفس خود را حبس کنید و بعد به آهستگی آنرا بیرون بدهید وهمراه با خروج هوا تصور کنید که همه فشار و اضطراب از بدن شما بیرون  می رود .

 پس از سه نفس عمیق ، احساس آرامی  و کنترول بیشتری می کنید ، بدن شما آسوده تر می شود و بهتر عمل می نمایید .

یک  ورزش  ساده  دیگر قدم زدن است ، اطراف یک پارک یا  ورزشگاه ، با سرزندگی قدم  بزنید ، قدم زدن به تفکر شما کمک می کند . اگر ذهن شما پریشان و آشفته است و مضطرب هستید به هنگام قدم زدن ذهن خود را بر آنچه که می بینید متمرکز کنید . به خود فرصت دهید و زمانی برای استراحت خود قائل شوید .

برخی شرایط را نمی شود  فورا  تغییر داد و برای بعضی مسائل راه حل آنی نیست 

این تصور را که هم اکنون زیر فشار هستید و باید فورا احساس خود را تغییر دهید را رها سازید . به خود مهلت دهید   و دست به کاری فعال بزنید واین به شما کمک خواهد کرد .

هنگامی که شما در یک شرایط  بدی هستید ، هر چه در توان دارید به کار ببندید تا به موضوع بهتری راه یابید . ورزش ابزار مهمی است که به این انتقال کمک می کند . در مورد زمان خوشنودی خود فکر کنید که هنگامی که شارژ هستید  چقدر برای شما سخت است  که  بدون حرکت  در جایی بنشینید و یا چقدر جسم شما حرکات طبیعی  و موزون  نشان  می دهد .

عبادت ، مثل نماز خواندن  و ورزش های فکری نیز موثر هستند  و موقتا شما را از درون خود به بیرون می برند و اجازه می دهند که از نظر عینی ، آنچه را که برای شما رخ  داده  مشاهده کنید  و آنرا به عنوان پادزهری بر ضد دردورنج به کار ببندید .

این به منزله انکار درد و رنج نیست ، مگر آنکه بیشتر از معمول به کار رود  و به انسان کمک می کند که بیچارگی ودرماندگی لحظه را کاهش دهد  و لذا از آن استفاده کنید زیرا ابزارهایی هستند که کارایی دارند.          

برگرفته از کتاب آرامش ورهایش

تا لیف دکتر سوزانا مک ماهون

Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: مقالات،


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
مژگان همسفر سعید جمعه 27 آذر 1394 14:47
عالی بود ممنونم
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات